A szakmai vetélkedő győzteseinek nyilatkozatai


Gépjárműves szakterület   |  
2016.05.19.
A szakmai vetélkedő győzteseinek nyilatkozatai
A szakmai vetélkedő győzteseinek nyilatkozatai
A Hungaroringen rendezett VIII. Közlekedési Szakmai Vetélkedőn négy kategóriában versenyeztek a szakemberek, a kategóriánkénti győztesek így élték meg elsőségüket.

Nyolcadszor rendezte meg az NKH Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatala a Közlekedési Szakmai Vetélkedőt, amelyen a versenyzők a szakmai elismerés mellett komoly ajándékoknak is örülhettek. A harmadik helyezettek standard, a másodikok aktív, a győztesek pedig prémium vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a Gorupama Vezetéstechnikai Centrumban, illetve a kategóriák legjobbjai még két-két Formula-1-es belépőt is kaptak a Magyar Nagydíjra. De a legjobbaknak a következő kötelező továbbképzés alóli mentesség is könnyebbséget jelenthet a jövőben. A győztesek ezen kívül még 15 ezer forintos MOL-utalvánnyal gazdagodtak.

MŰSZAKI VIZSGABIZTOSOK

Ördög Róbert

Nem nyerni, hanem élményeket akart szerezni a debreceni Road Service Kft. műszaki vizsgabiztosa, aki saját magát is meglepte, hogy ő vihette haza a kategória első helyéért járó kupát. „Ugyan először indultam a vetélkedőn, de nagyjából ilyen feladatokra számítottam, mert a döntő előtt konzultáltam azokkal a kollégákkal, akik már jártak itt egy korábbi versenyen. Előzetesen az öt-tízedik hely valamelyikére taksáltam magamat, nem számítottam a győzelemre, alaposan meglepett az eredményhirdetés. Főleg azért, mert nem is tartottam versenynek, csupán élményeket akartam szerezni, semmi drukk nem volt bennem, élveztem az egész napot. Ki tudja, lehet, pont ezért sikerült a legjobbat kihoznom magamból. Persze a győzelemhez szükség van szerencsére is, nekem erre sem lehetett panaszom: az alkatrész-felismerés azért nem okozott problémát, mert hetente legalább háromszor látok szétszedett autót. Ráadásul a sátorban elrejtett és átalakított ralis Zsigulival kapcsolatos feladatot nekem találták ki, mert a barátaim korábban pont Zsigulival indultak a futamokon és láttam, amint bütykölik. A győzelem mellett nagyon pozitív élmény volt, hogy a szünetekben tudtam beszélni a többi kollégával, egyeztettünk, hogy más megyékben miként mennek a dolgok. Sajnos most szinte végig esett az eső, de ha jövőre az idő engedi, akkor a családomat is elhozom, mert a verseny alatt príma kiegészítő programok voltak a kísérőknek. A fiamat például ki sem lehetett volna szedni a szimulátorokból. A nyereményeknek szintúgy örültem, a bakancslistámon eleve szerepelt a Hungaroring, az pedig, hogy ráadásként még mehettünk egy kört az autónkkal az F1-es aszfaltcsíkon, nekem nagy élmény volt. Az F1-es belépők a legjobb helyre kerültek, soha nem láttam élőben, ezért régóta terveztem egy személyes látogatást a Magyar Nagydíjra.   

KÖZÚTI ELLENŐRÖK

Katona János

A BAZ Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztályán dolgozó közúti ellenőr tavalyi második helyezését javította elsőre: volt olyan kérdés, amelyik eléggé meglepte, sőt, pont a vetélkedő ébresztette rá arra, hogy miben kell még fejlődnie: „A teszten voltak veszélyes áru szállításával kapcsolatos  furfangos kérdések, amelyeken nagyon el kellett gondolkoznom, de ezek megválaszolása az idén tartott továbbképzés miatt végül nem okozott gondot. A gyakorlati feladatok közül a nemzetközi szolgáltatói tevékenység ellenőrzését érintő BILAT-os feladatok tökéletes megoldása volt a legnagyobb kihívás. Kicsit tartottam tőle a feladat összetettsége miatt, illetve azért, mert kevés volt rá az idő, de úgy látszik, ez nem csak nekem volt fogós feladat, hanem a többieknek is. Nekem a tachográfos teszt és a gyakorlati feladvány ment a legkönnyebben, mivel ez a napi szakmai rutin része. Az pedig kifejezetten tetszett, hogy nagyon gyakorlatias problémákra fókuszáltak a feladványok, szakmánk összes fontos területét érintették. A vetélkedőt presztízse miatt eleve sokra tartottam, ezért néhány jogszabályt a döntő előtti héten átnéztem, aminek aztán sok hasznát vettem. Mivel vezetéstechnikai tréningen még soha nem voltam, ezért a nyereményt nagyon hasznosnak vélem, élek majd a lehetőséggel. Jövőre is itt leszek, a címvédés a célom.

VIZSGABIZTOSOK

Balasi Zoltán István

A kategória idei győztese rutinos versenyző, idén ötödször indult a szakmai vetélkedőn és korábban egyszer már nyert is. A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály képzésfelügyelőjének idei második győzelme azonban több szempontból különbözött az elsőtől: „Mindig fejlődik a verseny, érezhetően egyre kifinomultabbak, egyre rafináltabbak a kérdések, meggyőződésem, hogy a színvonal folyamatosan emelkedik. A területemet érintő feladatok nem értek meglepetésként, a döntő előtt nagyjából másfél hétig újravettem a jogszabályokat. A korábbi évekhez képest egyértelműen minőségi ugrásnak tartom a csúszópályás feladatot és el kell mondanom, hogy nagyon nem sikerült, szerintem itt szereztem a legkevesebb pontot. Ugyanakkor igen nagyvonalú gesztusnak tartom, hogy a velünk érkezett családtagjaink is kipróbálhatták a rántópados csúszópályát, így nagyon hasznosan töltötték el azt az időt, amíg mi versenyeztünk. Öt évvel ezelőtt indultam először, akkor sikerült nyernem, azóta pedig többször helyezett voltam: mostani győzelmem azért fontos, mert mindig a szakmai maximumra törekszem és igazolja, hogy jó úton járok. Nagyon hasznosnak tartom, hogy a kitöltött tesztlapokat meg lehetett nézni a verseny után, így tanulhattunk a hibáinkból. A szakmai kihívás mellett leginkább az ország más részeiből érkező kollégákkal való találkozás motivált az induláskor. Épp ezért jövőre is nevezek, és még több fiatal kollégának ajánlom a versenyt.

SZAKOKTATÓK

Maksa Miklós

Rendszeres szereplője a vetélkedőnek a budapesti szakoktató, akit meglepett a csúszópályára álmodott teherautós feladat. „Folyamatos a fejlődésem, mert két éve a döntőben még a tízbe sem jutottam, tavaly már második lettem, míg idén nyertem. Egyúttal szeretnék köszönetet mondani Szőgyi László kollégának, tudniillik a megyei fordulót ő nyerte, én csak második lettem, de egyéb elfoglaltsága miatt nem tudott részt venni a versenyen, ezért én indulhattam helyette. Nekem nem kellett külön készülnöm a mogyoródi döntőre, mert épp az iskolavezetői tanfolyamra járok, így a jogszabályokkal, azok változásaival napi szinten foglalkozom. Sejtettem, hogy nem csak KRESZ, hanem ilyen jellegű kérdések is lesznek a teszten. Tavaly rántópadon mutattuk be a gyakorlatban a veszélyes helyzetek megoldását, most viszont igencsak meglepett, hogy a csúszópályán egy tehergépjárművel kellett hasonlót elővezetni. Mondtam is magamban, ez komoly lesz, de aztán nagy sikerélményt okozott, hogy sikerült teljesítenem. Ebben szerepet vállalt Pelyvás Tamás barátom is, akinek köszönöm, hogy a helyszínen ellátott hasznos tanácsokkal. Nekem az idei feladványok sokkal jobban feküdtek, két éve például a részeg szemüveges feladatra nem lehetett előre felkészülni, hiszen senki nem vezet részegen. Ráadásul az idei szervezés óramű pontosságú volt, egy percet sem kellett egyik feladat előtt várnom. A győzelemért járó vezetéstechnikai kurzust páromnak adom, mert én rendszeresen járok ilyen képzésekre, neki viszont nagyon hasznos lesz. De ez nem csak neki lehet hasznos: mivel a jövőmet a motoros oktatásban látom és lehet, egyszer saját vállalkozásba fogok, minden leendő motoros tanítványomnak ajánlani fogom az ilyen képzéseket. A motorosok száma ugrásszerűen növekedik, a téma annyira aktuális, hogy a jövőben nyilván az NKH is még kiemeltebben kezeli majd a motorosok képzését, oktatását. 

Az eseményről készült tudósítást megtekinthető itt, a képgaléra pedig itt.