Képzőszervek névjegyzéke


Keressen a képzőszervek adatbázisában lekérdező űrlapunk segítségével és találja meg az Ön számára leginkább alkalmas, legjobb mutatószámokkal rendelkező képzőszervet.

Hogyan válassz autósiskolát?

A vezetői engedély megszerzésénél örök dilemmát jelent a megfelelő autósiskola kiválasztása. Országszerte rengeteg képzőszerv kínálja szolgáltatásait, megállás nélkül versengve egymással, így nemcsak árban, de gyakran sajnos színvonalban is erősen különböznek egymástól. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az autósiskolák teljesítményét elemző, negyedévre vonatkozó mutatószámokkal igyekszik segíteni a kezdő vezetőket.

Hezitálsz? Bizonytalan vagy a döntésedben? Nézd meg a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapját, és hozz megfontolt döntést! A hatósági előírások - ami szerint, a személygépkocsis jogosítvány esetében, a minimális gyakorlat 29 óra, legalább 580 km-t kötelező vezetni és egy gyakorlati tanóra 50 percből áll - ismerete mellett a mutatószámok remek eligazítást nyújthatnak azok számára, akik már elhatározták a jogsi megszerzését, de még nem döntötték el, hogy melyik autósiskolába iratkozzanak be, vagy esetleg kinéztek több, otthonukhoz vagy az iskolához közel eső sulit, de nem tudják, melyiket válasszák.

Hogyan segíthetnek eligazodni az „ÁKÓ", „VSM" és „KK" mutatószámok?

A rendszer lényege, hogy általános és objektív tükröt mutat az autósiskolák tevékenységéről a fogyasztók számára, és kiszűri a tisztességtelenül működő intézményeket. Amennyiben autósiskolát keresel, menj a www.nkh.gov.hu weblapon a képzőszervek névjegyzéke menüpontra, ahol járműkategóriára vagy földrajzi helyre szűrve is megtalálhatod a közeledben elérhető autósiskolákat, a teljesítményük mérésére szolgáló mutatószámokkal (ÁKÓ, VSM) együtt! Ezek a mutatószámok meg kell, hogy jelennek az autósiskola hirdetéseiben is.

  • Az Átlagos Képzési Óraszám (ÁKÓ) megmutatja, hogy az adott képzőszerv egy tanulót átlagban hány óra (alap- és pótórákat összeadva) alatt készített fel a sikeres gyakorlati vizsgára.
  • A Vizsga Sikerességi Mutató (VSM) ismerteti, hogy az autósiskola összes elméleti vagy összes gyakorlati vizsgájából mennyi lett sikeres.
  • A Képzési Költség (KK), amit csak az iskola nyilvános hirdetéseiben lehet fellelni, lefedi, hogy mennyibe kerül az adott helyen egy tanuló átlagos képzése.

Mire jó az „ÁKÓ"?

Az Általános Képzési Óraszám alapján tájékoztatást kapsz, hogy a kötelezően előírt minimális óraszámhoz képest (személygépkocsinál 29 óra), százalékosan mennyi órából értek el a hallgatók sikeres forgalmi vizsgát. Minél közelebb van az érték a 100 %-hoz, annál kevesebb pótórára volt szüksége az eddigi tanulóknak az adott iskolánál. A magas százalékszám sem jelent rosszat, hiszen elképzelhető, hogy a beiratkozott tanulók teljesítménye nem volt megfelelő. Tehát, ha 155% szerepel a táblázatban, akkor az a következőt takarja:

29 óra = 100 % (2,9 = 10%)

2,9 x 5,5 = 15,95 ≈ 16 pótóra átlagosan

 

Esetleges pótórákra számítani kell, a lényeg viszont, amire érdemes odafigyelned, hogy a meghirdetett ár legyen összhangban a pótórák költségével.

Miért hasznos a „VSM"?

A Vizsga Sikerességi Mutató kiemelten fontos, hiszen megmutatja, hogy a képzőszerv összes vizsgaeseményéből (alapvizsgák és utóvizsgák - személygépkocsis forgalminál maximum 1+4 alkalom) mennyi lett sikeres. Például, ha a „B" kategóriás forgalmi résznél 85 % szerepel, az azt jelenti, hogy sokan átmentek elsőre, 100 alkalomból 85-en, de 38%-nál ezen tanulók aránya elég kevés, hiszen lehet olyan közöttük, aki harmadszorra is megbukott.

A VSM-et a képzőszerv köteles a honlapján, továbbá az adott tanfolyamra vonatkozó tájékoztatásaiban háromhavonta aktualizálni és egyértelműen, könnyen olvashatóan és félreérthetetlenül feltüntetni.

Mit takar a „KK"?

A Képzési Költséget a tanulók által ténylegesen befizetett költségek alapján kell kiszámítani úgy, hogy a képesítés megszerzéséhez szükséges minden vizsgát elvégzett tanulók által befizetett összes költség átlagát kell alapul venni, amelyek a szerződésben terhelnek téged, ide értve az elméleti tanfolyam díját, a gyakorlati oktatás díját, a kezelési költséget, az egyszeri vizsgadíjakat, a képzőszerv-váltás esetén fizetendő díjat és minden egyéb, egyénileg meghatározott költséget. Nem kell beleszámolni az orvosi alkalmassági vizsgálat díját, az elsősegély-nyújtási ismeretek vizsga és képzés díját, az esetleges pályaalkalmassági vizsgálat díját, valamint vezetői engedély kiállításának díját sem.

  • A táblázatokban a „-" jelölés azt jelenti, hogy nincs releváns adat, tehát kevesebb mint tíz tanuló/vizsgázó volt az adott időszakban abban a járműkategóriában, annál a képzőszervnél;
  • A táblázatokban található szürke mező pedig arra vonatkozik, hogy nincs a képzőszervnek engedélye az adott járműkategóriára.

További információért fordulj hozzánk bizalommal!
Nemzeti Közlekedési Hatóság és a megyei (fővárosi) közlekedési hatóságok

Képzőszervek lekérdezése

Kapcsolódó dokumentumok

KÖZÚTI JÁRMŰVEZETŐK VAGY KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI SZAKEMBEREK KÉPZÉSÉRE ENGEDÉLLYEL RENDELKEZŐ KÉPZŐ SZERVEK NÉVJEGYZÉKE
Gépjárműves szakterület    |   Nyilvántartás, Hasznos Tudnivalók, Képzési és Vizsgáztatási Szakterület |   Utolsó frissítés 2017.06.02.    |   PDF    |   2 MB
A KÉPZŐ SZERVEK TEVÉKENYSÉGÉT JELLEMZŐ MUTATÓK SZÁMÍTÁSÁNAK MEGHATÁROZÁSA
Gépjárműves szakterület    |   Hasznos Tudnivalók, Képzési és Vizsgáztatási Szakterület, Közúti Gépjármű-közlekedés, Jogosítványszerzés |   Utolsó frissítés 2014.10.08.    |   PDF    |   744.6 KB
ÁTLAGOS KÉPZÉSI ÓRASZÁM (ÁKÓ)
Gépjárműves szakterület    |   Nyilvántartás, Hasznos Tudnivalók, Képzési és Vizsgáztatási Szakterület |   Utolsó frissítés 2017.04.04.    |   PDF    |   329 KB
VIZSGA SIKERESSÉGI MUTATÓ (VSM)
Gépjárműves szakterület    |   Nyilvántartás, Hasznos Tudnivalók, Képzési és Vizsgáztatási Szakterület |   Utolsó frissítés 2017.04.04.    |   PDF    |   486.6 KB
TOVÁBBI DOKUMENTUMOK