Ugrás a tartalomhoz
Menü

Rakományrögzítés


A hivatásos árufuvarozóknak szánk tájékoztató alapvető célja a gépjárművezetők figyelemfelhívása a rakodás szabályos végrehajtása és a közlekedésbiztonság összefüggéseire. Célunk a közvetlenül kockázatot jelentő rakományt szállító járművek kiszűrése.

 

Kapcsolódó cikkek


A rakományok szabályos szállítását ellenőrzi a hatóság

Összehangolt országos ellenőrző akciót indított a Nemzeti Közlekedési Hatóság, amely ezúttal kifejezetten a járművek rakományának szabályos szállítására, illetve a rakodás szabályainak betartására fókuszál. Az „Overload” elnevezésű akció során a hatóság augusztus 24-26. között országszerte egységes elvek mentén ellenőrzi a járműveket.

A tetőcsomagtartó bokszok helyes használata

A síszezon beköszöntével gyakran merül fel a probléma, hogy nincs elég hely az autóban a csomagoknak, síléceknek, bakancsoknak. Sok gyártó ad megoldást erre, tetőcsomagtartó bokszok formájában. Azonban nem mindegy, hogy milyen gyártmányt vásárolunk, hiszen a piacon lévő termékek között minőségi és biztonsági különbségek is lehetnek, továbbá fontos, hogyan kell elhelyeznünk benne a rakományt.

Befejeződött az Overload országos akció

Az ellenőrzött tehergépjárművek túlnyomó többségének rakományrögzítése megfelelt a törvényi előírásoknak, derült ki a szabálytalan rakodás és túlsúlyos közlekedés visszaszorítását célzó országos ellenőrző akció összegzése után. Az Overload elnevezésű akció alatt majdnem kétezer gépjárművet állítottak meg a szakemberek, a rakományrögzítéssel kapcsolatos szabálytalanságok épphogy meghaladták a félszázat.

Biztonságosan kell rögzíteni a rakományt!

A tehergépkocsik és az autóbuszok által szállított rakomány rögzítésére, valamint a veszélyes árut szállító járművekre és azok vezetőire vonatkozó előírások betartásának fokozott ellenőrzése volt a június elejei ECR akció kiemelt célja.

Fókuszban a szabályos rakományrögzítés a 3,5 tonna alatti járműveknél

„Cargo-kontroll” akció zajlott 2014. május 14. és 16. között a Nemzeti Közlekedési Hatóság szervezésében, a közlekedési felügyelőségek közreműködésével. Az ellenőrzések célja a közúti balesetek számának csökkentése, a közlekedésbiztonság növelése, a szabálytalanságok feltárása, valamint a gépjárművezetők figyelmének felhívása volt a rakodás szabályos végrehajtásának és a közlekedésbiztonság az összefüggéseire.

Hogyan rögzítsük a rakományt személyautók esetében?

A helytelen rögzítési módszert alkalmazó autóvezetők nem csak saját biztonságukkal játszanak, de másokét is kockáztatják. Akár életek is múlhatnak az autókról út közben leeső tárgyakon.

Hogyan szállítsuk a karácsonyi fenyőfát!

Fontos, hogy a karácsonyfa szállítása ne veszélyeztesse sem a többi közlekedőt, sem a gondosan kiválasztott fenyő szépségét. A megfelelő szállításhoz az alábbi tanácsokat érdemes megfogadni.

Három társhatóság ellenőrizte a rakományok szállítását

Hét megyére kiterjedő, összehangolt akciót indított a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal illetve a Rendőrség: a társhatóságok ezúttal közösen ellenőrizték a rakodásra és a rakományok szállítására vonatkozó szabályokat, valamint az adó-, vám- és közlekedési jogszabályok betartását.

Kutya az autóban

Az még hagyján, hogy a középső tükörben nem látunk tőle semmit, de tiszta nyál lesz a hátsó ülés, az ablak, a karfa, meg ami csak lehet. Aztán azon is izgulhatunk, hogy ne ugorjon a nyakunkba. Kutya és az autó együtt: nagy kihívás.

Közúti pótkocsik gyártása Magyarországon

Amikor járműgyártásról van szó, gyakran csak formatervezett személygépkocsikra, áramvonalas buszokra vagy a nagy teljesítményű teherautókra gondolunk. Ha pedig mindezt magyarországi aspektusban vizsgáljuk, akkor maximum a buszgyártás jut eszünkbe. Van azonban egy olyan szegmens, amely jogtalanul mellőzött, pedig a tevékenység Magyarországon is jelentős: ez a pótkocsigyártás.

Vissza a tetejére