Ugrás a tartalomhoz
Menü

Tachográf


A menetíró készülékek – amelyek digitális formában rögzítik a gépkocsivezetők munkaidejének történéseit, a járművek mozgását és sebességét, a sebességtúllépéseket, a technikai adatokat és az összes kezelési hibát, valamint illegális eseményt is – működésének részletes bemutatása a hivatásos gépjárművezetők napi munkájának megkönnyítése végett.

 

Kapcsolódó dokumentumok

TACHOGRÁF MŰHELYEK ORSZÁGOS LISTÁJA
Gépjárműves szakterület    |   Nyilvántartás, Jármű Módszertani Szakterület, Tachográf |   Utolsó frissítés 2018.04.23.    |   PDF    |   402.7 KB
TOVÁBBI DOKUMENTUMOK

Kapcsolódó cikkek


Mikor kell tachográf berendezést beszerelni a járműbe?

Menetíró berendezést kell beszerelni és használni a közúti áruszállításra alkalmazott járműbe, ha a jármű megengedett legnagyobb össztömege – pótkocsival vagy félpótkocsival együtt – meghaladja a 3.5 tonnát, a közúti személyszállításra alkalmazott járműbe, ha a szállítható személyek száma – a járművezetővel együtt – 9-nél több. Kivételt képeznek az 561/2006/EK rendelet 3. cikkében és – kizárólag belföldön – a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki felt...

Miért pont a tachográf műhelyek?

Az elkövetett közúti jogsértések gyakoriságát vizsgálva elmondható, hogy a vezetési és pihenőidőkkel, valamint a tachográf-berendezések kezelésével kapcsolatos esetek a leggyakoribbak Európa-szerte.

Nemzetközi összefogás tachográf manipulációk ellen

A műszaki közlekedésbiztonsági vizsgálatokra, valamint a vezetési és pihenőidők ellenőrzésére fókuszál elméletben és a terepen szervezett gyakorlatok keretében is az Euro-Contrôle-Route (ECR) csereprogram, melynek harmadik alkalommal házigazdája a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A május 5-10 között Budapesten megrendezésre kerülő képzésre tíz országból érkeztek szakértők.

Pihenő és vezető időt, személyzetet érintő szabálysértések

Személyzet Díj Fizetésre kötelezett A kalauzokra megállapított alsó korhatár be nem tartása 100 000 Ft szállító Vezetési időszakok (alkalmanként) Díj Fizetésre kötelezett 9 h

Tachograf készülék, kártya jóváhagyása

Magyarország számára a menetíró készülék, az adatrögzítő lap, valamint a tachográf-kártya jóváhagyása tekintetében a közúti közlekedésben használt menetíró készülékekről szóló, 1985. december 20-i 3821/85/EGK tanácsi rendeletben a tagállam hatósága számára meghatározott feladatok. 1) Hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2) Hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közúti Járm...

TISPOL és ECR „TRUCK & BUS” akció

20151006000000 true Október 6-a és 8-a között a Jármű Módszertani Főosztály TISPOL és ECR „TRUCK & BUS" akciója zajlik a közutakon a megyei (fővárosi) kormányhivatalok műszaki engedélyezési és fogyasztóvédelmi főosztályainak közreműködésével. Az ellenőrzés alapvető célja a menetíró berendezéssel kapcsolatos csalások és manipulációk felderítése, valamint a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó előírások betartásának fokozott ellenőrzése a gépjárművezetőknél. 20151008000000

Vezetési és pihenőidő szabályai

A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 9 órát , azonban hetente két alkalommal meghosszabbítható 10 órára. Egy héten 6 napi vezetési időszak lehet. A heti vezetési idő nem haladhatja meg az 56 órát , a kétheti vezetési idő a 90 órát. Négy és fél óra vezetési időszak eltelte után legalább 45 perces szünet et kell tartani, de ez felosztható 15 perces és azt követő 30 perces szünetre. A rendszeres napi pihenőidőnek legalább 11 órának kell lennie, amely heti három alkalommal 9 órára ...

Vissza a tetejére