Ugrás a tartalomhoz
Menü

Tachográf


A menetíró készülékek – amelyek digitális formában rögzítik a gépkocsivezetők munkaidejének történéseit, a járművek mozgását és sebességét, a sebességtúllépéseket, a technikai adatokat és az összes kezelési hibát, valamint illegális eseményt is – működésének részletes bemutatása a hivatásos gépjárművezetők napi munkájának megkönnyítése végett.

 

Kapcsolódó dokumentumok

TACHOGRÁF MŰHELYEK ORSZÁGOS LISTÁJA
Gépjárműves szakterület    |   Nyilvántartás, Jármű Módszertani Szakterület, Tachográf |   Utolsó frissítés 2017.08.10.    |   PDF    |   835 KB
TOVÁBBI DOKUMENTUMOK

Kapcsolódó cikkek


A gépjármű-vezetők munkaidejének korlátozása

Ki ne emlékezne magyar fuvarozói világból arra a furcsa hírre, amikor a belga és a francia hatóságok igen extrém mennyiségű büntetési szankciókat helyeztek kilátásba arra az esetre, ha valamely tagállam fuvarozója a fent említett országokban a fülkében akarná eltölteni a heti pihenési idejét? Nagy felzúdulást keltett a hír, majd később sok tagállamnak rá kellett jönnie, hogy bizony a vonatkozó Európai Uniós jogforrásokkal nem ellentétes az intézkedés.

A vezetési- és pihenőidő betartását ellenőrzik

A fáradtság miatt közvetlenül kockázatot jelentő gépkocsivezetők és a manipulált menetíró berendezésekkel közlekedő gépjárművek kiszűrése és szankcionálása a célja a TISPOL december 12-13-i országosan összehangolt ellenőrzésének.

Befejeződött az ECR ellenőrző akció

A menetíró manipulálását elősegítő eszközökkel nem, kirívó esetekkel azonban találkoztak a hatóság szakemberei azon az országos ellenőrző akción, amelyen a vezetési- és pihenési idők betartását, valamint az autóbuszok és a tehergépjárművek műszaki állapotát ellenőrizték. Az akcióban majdnem ezer gépjárművet állítottak meg és 137 esetben derítettek fel valamilyen szabálytalanságot.

Célkeresztben a fáradtság és a tachográf-manipuláció

Országos ellenőrzési akciót tartottak a közlekedési hatóságok közúti ellenőrei és a rendőrség megyei munkatársai a TISPOL „Drugs & Alcohol” programja keretében december 12–13-án. Az ellenőrzés alapvető célja a közlekedésbiztonságra a fáradtság miatt közvetlenül kockázatot jelentő gépkocsivezetők, valamint a manipulált menetíró berendezésekkel közlekedő gépjárművek kiszűrése és szankcionálása volt. A veszprémi ellenőrzési helyszínen Dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár is látogatást tett az akció második napján.

Egyéb, a járművek használatához szükséges engedélyek, igazolványok, kártyák

Ezek az engedélyek valamely tevékenység gyakorlásához szükséges speciális, vagy kiegészítő engedélyek, okmányok (járati, sajátszámlás, áruszállítási, osztrák taxis, közlekedési korlátozás alóli engedély, digitális tachográf kártyák). Sajátszámlás utasszállító igazolvány Autóbusszal saját számlás személyszállítás közúti személyszállítási igazolvánnyal végezhető. A közúti személyszállítási igazolványt – járművenként két példányban, kérelemre – a székhely szerint illetékes Kormányhivatal adja ki. K...

Elkezdődött a TISPOL és ECR ellenőrzési akció

A fáradt gépkocsivezetők és a manipulált menetíró berendezésekkel közlekedők kiszűrésére koncentrál a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a csütörtök estig tartó országos ellenőrzési akció során.

Elkezdődött a TISPOL és ECR „TRUCK & BUS” ellenőrzési akció

A menetíró berendezéssel kapcsolatos csalások és manipulációk kiszűrését, valamint a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozó előírások betartását ellenőrzi a TISPOL és ECR „TRUCK & BUS” elnevezésű országos akció.

Gépjárműfenntartó szervezetek engedélyezéséhez, bontó-hulladékkezelő tevékenységhez, tachográf beépítéshez kapcsolódó díjak

A regisztrált bontó-hulladékkezelő tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatás Díj A regisztrált bontó-hulladékkezelő tevékenység közlekedési hatósági engedélyezésének díja 175 900 Ft A bontási engedély kiadásának („Bontási átvételi igazolás") díja 2 950 Ft A sebességkorlátozó és a menetíró készülék (tachográf) beépítéshez kapcsolódó közlekedési hatósági díjak A sebességkorlátozó vagy menetíró (tachográf) beépítő műhely nyilvántartásbavételi díja járműkategóriánként 175 900 Ft A tach...

Menetíró készülékhez kapcsolódó mulasztások

Menetíró készülék beépítése Díj Fizetésért felelős Típusjóváhagyással rendelkező menetíró készülék beépítésének és használatának elmulasztása 400 000 Ft szállító Menetíró készülék, járművezetői kártya vagy adatrögzítő lap használata Díj Fizetésért felelős A menetíró készülék nem működik megfelelően (nem került sor a menetíró készülék megfelelő felülvizsgálatára, kalibrálására, plombálására) 300 000 Ft szállító A menetíró készülék helytelen használata: nem érvényes (elveszettnek vagy lopottnak ...

Mi a jelenlegi szabály a vezetési- és pihenőidőkre vonatkozóan?

A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 9 órát, azonban hetente két alkalommal meghosszabbítható 10 órára. Egy héten 6 napi vezetési időszak lehet. A heti vezetési idő nem haladhatja meg az 56 órát, a kétheti vezetési idő a 90 órát. Négy és fél óra vezetési időszak eltelte után legalább 45 perces szünetet kell tartani, de ez felosztható 15 perces és azt követő 30 perces szünetre. A rendszeres napi pihenőidőnek legalább 11 órának kell lennie, amely heti három alkalommal 9 órára csökkenthető. ...

Vissza a tetejére