Nemzeti szakszolgálati engedélyek


A repülőgép, helikopter, ballon, vitorlázó repülőgép, helyből felszálló repülőgép, léghajó, autogiro, ultralight repülőgép nemzeti pilóta szakszolgálati engedélyek, valamint a hajózó mérnök és hajózó navigátor szakszolgálati engedélyek – megfelelő kategóriákban ide tartoznak az Annex II-es légijárművekre kiadott engedélyek is – kiadásának feltételeit a hajózó személyzet képzéséről és szakszolgálati engedélyéről szóló 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelet, illetve ejtőernyő és sárkány repülőgép (UL A1) tekintetében a légiközlekedési szakszemélyzet szakszolgálati engedélyeiről szóló 5/2001 KöViM rendelet határozza meg.

Mely légijárművek számítanak Annex II-es légijárműnek?

Annex II-es légijárműnek számítanak a 216/2008/EK rendelet II. melléklete szerint besorolt légijárművek, melyek a következőek:

  • repülőgépek
  • helikopterek
  • vitorlázó repülőgépek
  • motoros vitorlázó repülőgépek
  • ballonok
  • 4600 m3-nél nagyobb térfogatú léghajók
  • helyből felszálló repülőgépek
  • ultralight repülőgépek (aerodinamikai kormányzású)
  • autogirok

Autogirohoz kapcsolódó kérelmek

LA-04_KÉRELEM AUTOGIRO MEGSZERZÉS_MEGHOSSZABBÍTÁS_MEGÚJÍTÁS_10012018
Autogiro pilóta szakszolgálati engedély (AGPL) kérelem

Ultralighthoz és motoros sárkányrepülőhöz kapcsolódó kérelmek

LA-08_KÉRELEM UL ÉS MOTOROS SÁRKÁNYREPÜLŐ MEGSZERZÉS_MEGHOSSZABBÍTÁS_MEGÚJÍTÁS_04012018
Ultralight repülőgép pilóta szakszolgálati engedély (ULPL) és motoros sárkányrepülő kérelem
NC-08_KÉRELEM UL ÉS MOTOROS SÁRKÁNYREPÜLŐ KONVERTÁLÁS_04012018
Ultralight repülőgép és motoros sárkányrepülő jogosítás konvertálás