Teljes automatizálás


Vasút Hatóság   |  
2013.07.31.
Teljes automatizálás
Teljes automatizálás
A kivitelezési fázis utolsó szakaszába érkezett a 4-es metró Kelenföldtől a Keletiig tartó 7,5 kilométeres szakaszának építése. A munkálatok megfelelő ütemben zajlanak; az alagút, a pálya elkészült, a biztosítóberendezések beüzemelés előtt állnak, az áramellátási rendszer kiépült. Jelenleg az állomások belső beépítésénél tart a beruházás, amit Tarlós István meg is mutatott a médiának.

Közép-Kelet Európában először Budapesten helyeznek üzembe teljesen automatizált metrót, amelyen a gyorsítástól a lassításig, az ajtók nyitásától a sebesség megválasztásáig mindent számítógép vezérel majd.

A 4-es metró első sajtónyilvános bejárása a Kelenföldi pályaudvar járműtelepének fedett tároló vágányáról indult, ahol a szakaszon forgalomba állítandó vadonatúj Alstom-szerelvények pedáns rendben sorakoztak. A 15-ös flottából 13 Budapesten van, ebből hétnek már van  üzembe helyezési engedély, a hiányzók beszerzése folyamatosan zajlik. Az előzetes teszteken egyik szerelvénnyel sem volt probléma.

Az utolsó jármű a tervek szerint augusztusban érkezik Budapestre az Alstom katowicei összeszerelő üzeméből.